Platform GIIO - KPN - Vebego Facility Solutions


Met GIIO op weg naar de vijf-sterren guest & employee journey

Sinds april 2023 is bij KPN in samenwerking met Omnimap en Vebego Facility Solutions het nieuwe platform GIIO gelanceerd. Onze Facilitair Projectmanager Kyona werd betrokken bij het team om het hele traject in goede banen te leiden.

Wat is GIIO precies?

GIIO staat voor Gevoel-Informatie-Interactie-Omgeving. Het is een platform dat zowel bezoekers, bedrijven als werknemers maximaal faciliteert. Met GIIO creëer je een vijf-sterren guest- en employee journey, waarbij gastvrijheid voor bezoekers en efficiëntie voor medewerkers centraal staan.

Dankzij de naadloze integratie van systemen en dienstverleners biedt GIIO een alles-in-één oplossing. De verzamelde data wordt weergegeven in een dashboard, waardoor facility managers waardevolle stuurinformatie ontvangen om de dienstverlening verder te optimaliseren.

Van het reserveren van een werkplek of een parkeerplaats tot het bestellen van een lunch voor een gast die met een QR-code meteen op de juiste kostenplaats wordt geboekt - het kan via het nieuwe platform GIIO.


Het project
Vooraf aan de livegang van GIIO is de samenwerking tussen de drie partijen erg bijzonder geweest. De wens om iets te ontwikkelen dat van toegevoegde waarde is voor drie partijen is een mooie basis. De livegang nu bij KPN zet weer een basis voor de toekomst bij nieuwe klanten. Kyona werd als Facilitair Projectmanager bij het projectteam betrokken om diverse facilitaire taken op zich te nemen binnen het ontwikkelingstraject en de livegang van het platform bij KPN.


Een kleine greep uit de werkzaamheden van Kyona

  • Voorzitten van de wekelijkse voortgangsmeeting
  • Coördineren van procesontwerp, aanpassingen en bewaking
  • Opzetten van trainingen voor het implementeren van het GIIO platform voor diverse partijen binnen KPN
  • Geven van trainingen aan diverse partijen binnen KPN
  • Inventariseren van nadere wensen
  • Afstemmen met diverse stakeholders
  • Onderdeel van het test team
  • Project voorzien van naslagwerk


De uitdagingen
Elk project heeft zijn uitdagingen. Voor Kyona was dit het ontwerpen en geven van de fysieke GIIO-trainingen aan diverse teams binnen KPN. Denk hierbij aan de recepties, de beveiliging en het servicehost team.


Het resultaat
Door de trainingen en de vele testings is GIIO nu een compleet platform dat succesvol is gelanceerd binnen KPN. Daarnaast heeft Kyona met het projectteam een volledige GIIO-handleiding en een how-to voor nieuwe klanten weten op te leveren. Een zeer positief resultaat, waardoor het platform effectief verder kan worden uitgerold bij andere organisaties.

Foto's

terug